maandag 21 februari 2011

Wist je dat?

 Did You Know; Shift Happens - Globalization; Information Age

 


“If Myspace were a country it would be the 11-th largest in the world (between Japan and Mexico)”


Het is ongelooflijk hoe de impact van een sociale netwerk site zoals Myspace of Facebook gegroeid is. Ik kan mij de dagen nog helder herinneren toen ik mij niet bevond op zo’n van die sites of zelfs wist van het bestaan. Nu kan ik mij moeilijk bedenken dat je dit zomaar allemaal kan wegdenken, net zoals het bestaan van een land dat je niet kan wegdenken. Een sociale netwerksite is heden algemeen aanvaard in de samenleving. Als je dit vergelijkt met een echt land, blijft ook deze zich verder ontwikkelen en blijft het groeien. Die sites tellen elke dag steeds meer en meer profielen net zoals landen die meerdere inwoners tellen. In x-aantal jaar zal het “sociale netwerkland” waarschijnlijk het grootste in de wereld zijn. Ik vraag me dan ook af, wat als je niet mee bent val je dan ook uit de boot?

Predictions are that by 2013 a supercomputer will be built that exceeds the computations capability of the human brain”

2013 is echt niet lang meer en ondertussen blijven die technologieën groeien en blijft het zich verder ontwikkelen. Het is nu 2011, wat krijgen we in het nieuws? “supercomputer Watson” die meespeelt in een quizprogramma en het toch niet zo slecht doet op een paar schoonheidsfoutjes na evenaart een computer de prestaties van een mens en het menselijk brein. De supercomputer is ontstaan in het menselijk brein, maakt ook berekening die de mens zo heeft geprogrammeerd. Als zo’n een supercomputer steeds meer en meer wordt geprogrammeerd en op punt wordt gesteld is het vrij realistisch dat ook deze de berekeningen van de mens zal overtreffen. Een supercomputer is immers niet het brein van 1 persoon, maar van meerdere.
We are currently preparing students for jobs that don’t yet exist.

Er worden steeds meer en meer jobs gecreëerd mede door de groei van informatica en technologie. Het is nu toch ook dat het aantal jobs in de sector steeds blijft groeien omdat men steeds meer en meer mensen nodig hebben voor verschillende  nieuwe aspecten. Op verschillende momenten worden er nieuwe beroepen in het leven geroepen op verschillende domeinen door de groei van de samenleving, wat studenten nu leren kan men in de toekomst gebruiken en deze is nog steeds mysterie voor velen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten